Rośnie popularność cydru. Będzie sprzedawany także w puszkach

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Biznes Newseria, (em) | redakcja@agropolska.pl
02-03-2015,8:25 Aktualizacja: 02-03-2015,9:03
A A A
Rynek cydru to dziś około 9-10 mln litrów. Produkcja ma być jednak kilkakrotnie większa i osiągnąć nawet równowartość 2 procent rynku piwa.
 
- Jesteśmy liderem na rynku i Cydr Lubelski stał się synonimem cydru. Przed nami jeszcze daleka droga, ponieważ osiągnięcie docelowego planu, czyli sprzedaży na poziomie około 2 proc. rynku piwa, wymaga pracy - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, producenta, dystrybutora i importera win oraz cydru. 
 
Marka osiągnęła sprzedaż na poziomie 3 mln litrów, w ten sposób umacniając pozycję lidera na polskim rynku. Ambra przygotowuje się również do wprowadzenia cydru w puszce.
 
- Musimy uzupełnić paletę produktów i koniecznie przed latem wprowadzić do sklepów Cydr Lubelski w puszce. To najważniejsza sprawa w naszej tegorocznej kampanii. To odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy zwłaszcza w sezonie letnim, dużo napojów orzeźwiających kupują właśnie w puszce - przekonuje Ogór. 
 
W pierwszym półroczu roku obrotowego 2014/2015 Ambra odnotowała ponad 5 proc. większy zysk brutto ze sprzedaży, do czego przyczyniły się niższe ceny zakupu surowców. 
 
Spadek kosztów zrównoważył duże inwestycje w rozwój marki, czyli wsparcie marketingowe i nakłady na zwiększenie jego dostępności, zwłaszcza na dystrybucję w mniejszych sklepach detalicznych.
 
- Koszty surowców, czyli jabłek i świeżych soków jabłkowych, z których produkujemy cydr, były korzystne i to już jest widoczne w wynikach finansowych z pierwszego półrocza. Oczywiście nie oczekujemy dalszego spadku cen surowców, ale w najbliższym półroczu efekt niższych kosztów będzie tak samo pozytywnie przekładał się na wynik finansowy - kończy szef Ambry. 
 
Z kolei negatywnie na wyniki firmy w ostatnim czasie wpływał spadek sprzedaży wermutów, głównie w kanale dyskontowym. Spółka zapowiada więc aktywne działania na tym słabnącym rynku. Podobnie wygląda sytuacja na rynku win musujących.
Poleć
Udostępnij