Rusza kampania o zaletach produktów mleczarskich

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (zac) | redakcja@agropolska.pl
08-08-2019,12:05 Aktualizacja: 08-08-2019,14:47
A A A

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich rozpoczyna kampanię edukacyjną zachęcającą do spożywania przetworów mlecznych. Szacuje się, że w 2018 r. spożycie artykułów mleczarskich wyniosło ok. 223 litrów na osobę tj. o 2,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.

Jak informuje na swojej stronie KZSM, materiały promocyjne ukażą się w popularnych programach telewizyjnych, serwisach internetowych i mediach społecznościowych. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.

mleko, PFHBiPM, upały, Fundusz Promocji Mleka

Mleko to dobry napój w upalne dni

Podczas upałów szukamy sposobów na szybkie ugaszenie pragnienia i najczęściej sięgamy po wodę. Doskonałym napojem na ciepłe wakacyjne dni jest również mleko, które zawiera szereg witamin oraz nawadnia i regeneruje...
W programach śniadaniowych posłużą do tego przede wszystkim kąciki kulinarne - gotowanie na żywo z wykorzystaniem niestandardowych przepisów, które ukażą dobrze znane przetwory mleczne w nowych, niecodziennych zastosowaniach.

Przewidziane są wystąpienia uznanych ekspertów z zakresu medycyny i dietetyki m.in. przedstawicieli Instytutu Żywności i Żywienia, Instytutu Matki i Dziecka oraz kadry profesorskiej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego.

Wypowiedzi ekspertów dotyczyć będą m.in. faktów i mitów nt. mleka, znaczenia przetworów mleczarskich dla zdrowia publicznego czy rekomendowanego udziału mleka i jego przetworów w zdrowej, zbilansowanej diecie.

Eksperci będą także rozmawiać na temat nietolerancji laktozy, zapobiegania osteoporozie oraz suplementacji diety probiotykami i prebiotykami. Poruszony zostanie ponadto temat alergii na białko mleka czy przechodzenia niemowląt i małych dzieci z mleka modyfikowanego na produkty mleczne.

hodowcy bydła mlecznego, XX Regionalna Kujawsko-Pomorska Wystawa Zwierząt Hodowlanych, jałówki, krowy mleczne

Prezydent wyróżnił najlepszych hodowców bydła mlecznego w Minikowie

Krowy mleczne oraz jałówki zostały zaprezentowane podczas XX Regionalnej Kujawsko-Pomorskiej Wystawy Zwierząt Hodowlanych. Odbyła się ona w ramach 42.Międzynarodowych Targów Rolno-Przemysłowych Agro-Tech w Minikowie. Agro-Tech w...
- Ogromnie się cieszę, że dzięki wsparciu Funduszu Promocji Mleka możemy rozpocząć kolejną wielką kampanię promującą sięganie po przetwory mleczarskie od polskich producentów - podkreśla prezes KZSM Waldemar Broś.

Dodał, że branża mierzy się obecnie z dużymi wyzwaniami, m.in. z przekazami medialnymi mówiącymi o rzekomej szkodliwości mleka krowiego czy o wątpliwościach etycznych. - Głosom sceptyków przeciwstawimy stanowisko nauki, a pseudo medycynie - poglądy lekarzy - dodał.

Nowa kampania potrwa 4 miesiące - od 7 sierpnia do 15 grudnia 2019 r.

Według prognoz Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, w 2019 r. wzrostowa tendencja spożycia mleka będzie kontynuowana. Tempo wzrostu będzie jednak wolniejsze, ze względu na spowolnienie tempa wzrostu krajowej produkcji mleka i znaczące osłabienie dynamiki importu. Większej konsumpcji natomiast ma sprzyjać poprawa sytuacji dochodowej ludności oraz wzrost cen mięsa.

Poleć
Udostępnij