Eksporterzy branży spożywczej wezmą udział w wirtualnej misji

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
05-11-2015,10:25 Aktualizacja: 06-11-2015,11:14
A A A

6 listopada polscy eksporterzy z branży spożywczej będą mieli unikalną możliwość wzięcia udziału w wirtualnej misji gospodarczej do Chile.

Wideokonferencję pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem a Santiago de Chile organizują wspólnie Bank Zachodni WBK oraz Banco Santander Chile.

żywnosć,eksport,zboża,rzepak,BZ WBK,analitycy,rolno-spożywczy

Sektor rolno-spożywczy rośnie w siłę. Polska eksportową lokomotywą

Analitycy Banku Zachodniego WBK szacują, że eksport sektora rolno-spożywczego w tym roku może wzrosnąć o 5-6,5 proc. i osiągnąć wartość nawet 23,3 mld euro. Specjaliści zwracają uwagę, że dynamika z I półrocza na poziomie 6 proc. obniży się...
Podczas sesji networkingowej polscy przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z chilijskimi partnerami biznesowymi zainteresowanymi potencjałem polskiej branży spożywczej oraz współpracą handlową w zakresie eksportu.

W misji wezmą także udział eksperci zaproszeni przez BZ WBK oraz Banco Santander Chile. Opowiedzą oni o regulacjach związanych z obrotem produktami spożywczymi na rynku chilijskim oraz ich spedycją. 

- Branża spożywcza jest tą, która może z powodzeniem szukać swoich szans nawet na najdalszych rynkach. Pokazała to bardzo wyraźnie nasza czerwcowa, również wirtualna, misja do Chin, w której uczestniczyło ponad 30 polskich firm. Spotkanie było udane i co najważniejsze dla wielu uczestników bardzo owocne. Ekspansja poza Europę nie jest łatwa, takie misje bardzo ją ułatwiają, tym bardziej, że stawiamy na praktyczne elementy tych konferencji a firmy mogą nawiązać tam realne relacje biznesowe - mówi Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

Sektor rolno-spożywczy kluczem do wzrostu polskiego eksportu

Prezentacja raportu "Polska atrakcyjnym producentem i dostawcą żywności", kierunki kształcenia w sektorze rolno-spożywczym oraz kwestie związane z Dyrektywą Azotanową - to najważniejsze punkty V Konferencji...
Chile to wyjątkowy kraj na mapie handlu międzynarodowego. Ten wielki producent i eksporter żywności na razie jest bliżej znany głównie polskim importerom, którzy sprowadzają z tego kraju m.in. wino, filety rybne, orzechy, owoce zarówno suszone jak i świeże.

Poza żywnością, w wymianie handlowej z Chile ważną pozycję w naszym imporcie zajmuje również miedź. W stronę najwęższego kraju Ameryki Południowej coraz śmielej spoglądają jednak również polscy eksporterzy.

Na razie polska branża spożywcza obecna jest w Chile głównie pod postacią gotowych artykułów spożywczych, jak np. wódka, soki czy słodycze. W eksporcie do Chile na ten moment dominują urządzenia mechaniczne i elektryczne, w tym do rejestracji i odbioru dźwięku, tworzywa sztuczne i wyroby, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych.

Ameryka Łacińska to wciąż terra incognita dla wielu polskich branż, a całkowity eksport do tego regionu sięga zaledwie nieco ponad 4 proc. w całości polskiego wywozu. Biznes na tym kontynencie, choć odległym geograficznie, wcale nie musi być trudny, czego doskonałym przykładem jest właśnie Chile - podkreślają eksperci BZ WBK.

W Chinach litr mleka kosztuje 9 zł. To szansa dla polskich firm

Wszystko wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach i latach na chińskich stołach pojawiało się znacznie więcej produktów spożywczych z Polski niż jest to obecnie. Żeby jednak nawiązywać nowe kontakty handlowe i sprzedawać żywność, trzeba...
- O państwie tym mówi się czasem "Niemcy Ameryki Południowej". Otwartość, przejrzystość i stabilność gospodarki to najczęściej wymieniane atuty tego kraju. Chile prowadzi aktywną politykę bilateralnych, regionalnych i multiregionalnych umów handlowych (ponad 20 umów z 60 krajami i kolejne w negocjacjach). Z UE ma podpisaną Umowę o wolnym handlu a ponad 96 proc. towarów w wymianie handlowej objętych jest zerową stawką celną - wylicza Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK.

Na dobrą atmosferę dla wymiany międzynarodowej i inwestycji zagranicznych wpływają też przejrzystość i stabilność prawna i biznesowa, jak również niskie obciążenia inne niż cła. Z tych powodów Chile uznawane jest za jeden z najlepszych kierunków dla firm, które chcą postawić pierwsze kroki w Ameryce Łacińskiej.

  • Uwaga! Rejestracja na wydarzenie trwa do 5 listopada do godz. 16. Wystarczy wysłać zgłoszenie na adres finansowanie.handlu@bzwbk.pl z tytułem maila "Misja Chile". Wydarzenie zostało objęte patronatem Ambasady RP w Chile.
Poleć
Udostępnij