Żywność jest zbyt cenna, by ją marnować. Rusza specjalna kampania

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (em) | redakcja@agropolska.pl
30-07-2019,12:30 Aktualizacja: 30-07-2019,12:36
A A A

Polska Izba Żywności Ekologicznej rozpoczyna kampanię promującą niemarnowanie jedzenia. Według danych Federacji Polskich Banków Żywności najczęściej wyrzucamy pieczywo, wędliny oraz owoce i warzywa.

Do marnowania jedzenia przyznaje się aż 42 proc. Polaków, a w naszych śmieciach rocznie ląduje 9 mln ton żywności. W odpowiedzi na te zatrważające dane, PIŻE rozpoczyna kampanię Eko jemy-nie marnujemy.

raport EFSA, pozostałości pestycydów, EFSA, bezpieczeństwo żywności, kontrola jakości żywności, Aleksandra Mrowiec

Pozostałości pestycydów w żywności. EFSA opublikowała raport

Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) opublikował raport dotyczący pozostałości pestycydów w żywności dostępnej w Europie. Wyniki badań obejmują ponad 84,5 tys. próbek żywności z 28 państw Unii Europejskiej.   ...

Jej celem jest nie tylko zachęcanie do sięgania po bardziej przyjazną dla naszej planety certyfikowaną żywność ekologiczną, ale także po racjonalne nią gospodarowanie, tak, by zminimalizować marnowanie jedzenia.

Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych - producentów rolnych i dystrybutorów żywności, którzy otrzymają pakiet konkretnych wskazówek, które pomogą im ograniczyć marnotrawstwo żywności oraz konsumentów, wśród których zostanie przeprowadzona kampania edukacyjna motywująca do podejmowania proekologicznych postaw.

Działania będą realizowane do października.

- Marnowanie żywności, to problem nie tylko naszego kraju, ale w Polsce jego skala jest zatrważająca. Uważamy, że nie należy wyrzucać żadnego jedzenia, natomiast marnowanie żywności ekologicznej, która została wyprodukowana tak ogromnym nakładem sił, przy wyeliminowaniu chemii, jest szczególnie trudne do zaakceptowania. Z tego względu zdecydowaliśmy się na realizację działań skierowanych zarówno do tych, którzy jedzenie produkują, jak i konsumują, które mają wzbudzić refleksję, czy rzeczywiście zrobili wszystko, by uniknąć wyrzucania jedzenia do kosza - mówi Krystyna Radkowska, prezes PIŻE.

W ramach kampanii zaplanowano wiele działań o charakterze promocyjno-informacyjnym, w tym m.in.: produkcję materiałów edukacyjnych skierowanych do obu grup docelowych programu, stworzenie filmików poradnikowych, działania media relations, współpraca z influencerami oraz obecność na targach i wydarzeniach branżowych.
 

Poleć
Udostępnij