Olej rzepakowy coraz popularniejszy. Polacy chętnie go kupują

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: Anna Wysoczańska PAP, (em) | redakcja@agropolska.pl
31-10-2017,8:20 Aktualizacja: 31-10-2017,8:36
A A A

Olej rzepakowy jest coraz popularniejszy w Polsce ze względu na uniwersalność i dostępność, pozytywną opinię ma także u ekspertów - informuje Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, które jest autorem kampanii "Pokochaj olej rzepakowy".

Dowodem rosnącej popularności oleju rzepakowego są badania AC Nielsen, które pokazały, że od stycznia do lipca bieżącego roku udział oleju rzepakowego na polskim rynku wzrósł z 81,7 proc. do 83,5 proc.

nielegalny olej rzepakowy, przestępstwo, policja, dolnośląskie

Lewy olej rzepakowy. Cysterny w rękach celników

Osiem cystern przewożących nielegalny olej rzepakowy zostało przejętych przez funkcjonariuszy z Dolnośląskiego Urzędu Celno-Skarbowego we Wrocławiu. Pojazdy te zostały znalezione na terenie wrocławskiego parkingu w trakcie prowadzonych przez...

Natomiast w czerwcu dom badawczy GFK na zlecenie kampanii "Pokochaj olej rzepakowy" przeprowadził badania dotyczące wiedzy na temat olejów roślinnych. Wynika z niego, że respondenci wybierają olej rzepakowy ze względu na jego uniwersalność, a także dostępność.

91 proc. badanych kupuje olej rzepakowy ze względu na doskonałą przydatność do smażenia. 69 proc. ankietowanych wskazywało na wysoką zawartość w nim nienasyconych kwasów tłuszczonych, a dla 93 proc. badanych argumentem za była przystępna cena.

Zalety oleju rzepakowego doceniają także eksperci, 93 proc. z nich rekomenduje używanie tego oleju ze względu na jego neutralny smak, a 50 proc. uważa, że olej rzepakowy pomaga w obniżaniu cholesterolu i w walce z miażdżycą. 69 proc. ekspertów poleca olej rzepakowy ze względu na duża zawartość witaminy E, zaś 51 proc. wskazuje, że jest on naturalnym źródłem kwasów omega-3.

Zarówno wśród konsumentów, jak i ekspertów olej tłoczony na zimno cieszy się dużą popularnością: 65 proc. badanych konsumentów deklaruje, że używa takiego oleju, a 70 proc. uważa, że jest on idealny do smażenia z powodu wysokiego punktu dymienia.

Kampania "Pokochaj olej rzepakowy" trwa od 2011 r., obecnie jest to już druga edycja, która zakończy się w 2018 r. Budżet kampanii wynosi 1,6 mln euro. Jej celem jest zwiększenie spożycia oleju rzepakowego. Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów powstało w 2007 r., skupia firmy olejarskie, których produkcja stanowi 90 proc. rynku.
 

Poleć
Udostępnij