Nowych kontrahentów najłatwiej znaleźć na targach

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
04-02-2016,13:35 Aktualizacja: 04-02-2016,13:44
A A A

Organizowane w różnych częściach świata imprezy targowe są nie tylko doskonałą okazją do promocji swoich produktów, ale również nawiązywania nowych kontaktów handlowych.

To szczególnie ważne w kontekście budowania silnej pozycji eksportowej Polski w sektorze rolno-spożywczym.

Jedną z najbliższych okazji do nawiązania nowych kontaktów będą Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia w warszawskim Expo XXI.

Trzecia edycja imprezy to ważne wydarzenie dla polskiego i zagranicznego sektora spożywczego. W tym również dla przedstawicieli handlu, na których czeka wiele korzyści z udziału w wystawie.

eksport produktów mleczarskich,  OSM Łowicz, SM Mlekovita, Agus Innovation, Mleczarnia Gościno

Polskie mleczarnie mogą eksportować na Kubę

OSM Łowicz, SM Mlekovita Oddział w Lubawie Filia w Suszu, Agus Innovation Sp. zo.o. oraz Mleczarnia Gościno Sp. z o.o. zostały zatwierdzone do eksportu na kubański rynek. Pozwolenie wydane przez Kubański Instytut Weterynarii jest ważne do 31...
Podczas targów zostanie zorganizowana strefa spotkań handlowych. Udział w niej wezmą wystawcy – polskie i międzynarodowe firmy zajmujące się produkcją, dystrybucją, importem oraz eksportem żywności i napojów, ale także przedstawiciele handlu – kupcy, reprezentanci działów zakupów czy kadra zarządzająca sieci spożywczych.

Strefa spotkań handlowych to specjalnie wydzielona przestrzeń biznesowa. Organizatorzy targów umożliwiają wcześniejsze umawianie spotkań pomiędzy zainteresowanymi podmiotami.

Udział w tych spotkaniach jest korzystny nie tylko dla producentów żywności, ale również dla przedstawicieli sieci, którzy mogą nawiązać kontakty biznesowe z partnerami często nieobecnymi jeszcze na rynku polskim. Jest to więc okazja na wzbogacenie asortymentu półek sklepowych o nowe produkty.

Agnieszka Szpaderska, manager targów przekonuje, że "rozmowy handlowe podczas targów pomagają w budowaniu optymalnego portfolio produktów i marek, a udział w konferencjach branżowych poświęconych między innymi kwestiom nowoczesnego handlu czy bieżącym wyzwaniom sektora pozwala na lepsze monitorowanie sytuacji rynkowej, śledzenie trendów czy podnoszenie konkurencyjności".

eksport wieprzowiny, eksport produktów wieprzowych, przetwory wieprzowe

Eksport produktów wieprzowych idzie w górę. Kierunek Azja

Unijny eksport produktów z sektora wieprzowiny w pierwszych jedenastu miesiącach 2015 roku był o 171 tys. ton (6 proc.) wyższy niż w tym samym czasie rok wcześniej. Ponad dwie trzecie wywozu trafiło na rynki dalekowschodnie. Według...
Warto podkreślić, że w spotkaniach handlowych drugiej edycji targów udział wzięli przedstawiciele licznych sieci handlowych, tj. Auchan, SPS Handel, Avita, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia, Ekowital, Zarówno reprezentanci sieci, jak i wystawcy wyrażali pozytywne opinie na temat tej strefy.

– W poprzedniej edycji targów WordlFood Warsaw miałam okazję brać udział w spotkaniach biznesowych odbywających się na terenie targów. Ciche miejsca do rozmów i negocjacji, idealnie dopasowani ofertą producenci i dostawcy oraz świetna oprawa. Udało nam się zyskać parę ciekawych kontaktów i nawiązać współpracę z polskim dostawcą, która mam nadzieję i tak się zapowiada, będzie trwała przez lata. Myślę że podczas rozmów na stoisku nie udałoby się tak dobrze poznać firm jak przy indywidualnych spotkaniach. Późniejsza wizyta i obejrzenie produktów to dobre dopełnienie rozmów – przekonuje Katarzyna Linoż, dyrektor ds. marketingu i nowych produktów firmy Eko-Wital.

Patronem merytorycznym targów WorldFood Warsaw jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, która jest również organizatorem jednego z paneli tematycznych poświęconych funkcjonowaniu łańcucha dostaw żywności i zmianom, jakie w nim następują.

eksport, warmińsko-mazurskie, przedsiębiorcy, agrobiznes, biznes, firma, przedsiębiorca rolny

Polscy przedsiębiorcy eksportują w coraz dalsze zakątki świata

Analizy pokazują, że w 2014 roku w pierwszej dwudziestce krajów do których polski eksport rósł najszybciej, znalazły się m.in. Zjednoczone Emiraty Arabskie, Algieria czy Arabia Saudyjska. Za trendem ekspansji na bardziej...
– Sektor handlu w Polsce jest w przededniu znaczących zmian. Planowane są nowe podatki, rozwija się eksport poza Europę, nieodległą perspektywą jest TTIP. Warto wziąć udział w WorldFood Warsaw, aby dowiedzieć się o zmianach na rynku, które są nie do uniknięcia, a trudno je sobie uświadamiać w wirze codziennej pracy – mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD.

Targi WorldFood Warsaw na stałe już wpisały się w kalendarz wydarzeń biznesowych sektora spożywczego.

O ich randze najlepiej świadczy udział znakomitych ekspertów, wciąż rosnąca liczba wystawców i zwiedzających z całego świata (w tym z Chin, Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii i wielu innych krajów).

Co ważne, aż 94 proc. uczestników targów to osoby decyzyjne w firmach – właściciele, prezesi, kierownicy poszczególnych działów.

Poleć
Udostępnij