Bank pomaga w poszukiwaniu nowych rynków zbytu

Poleć
Udostępnij
Autor tekstu: (zac) | redakcja@agropolska.pl
24-05-2018,12:25 Aktualizacja: 24-05-2018,16:37
A A A

Ruszyły spotkania networkingowe dla branży spożywczej w ramach 6. edycji ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE). Podczas pierwszego z nich, dwunastu polskich eksporterów owoców i warzyw zaprezentowało się hiszpańskim hurtownikom i importerom z Merca Madrid, największej giełdy towarowej w Europie, których do Polski zaprosił Bank Zachodni WBK.

Ponieważ wsparcie biznesowe dla sektora agro stanowi jeden z priorytetów strategii bankowości korporacyjnej BZ WBK, to w tegorocznym Programie Rozwoju Eksportu agenda spotkań i misji gospodarczych jest szczególnie atrakcyjna właśnie dla producentów i przetwórców żywności.

znak polska smakuje, jakość żywności, system jakości żywności, eksport żywności

Jakość żywności to siła eksportu. Znak "Polska smakuje" zobowiązuje

Organizacje zarządzające krajowymi, akredytowanymi systemami jakości żywności podpisały porozumienie o współpracy na rzecz rozwoju takich systemów - poinformował Wiesław Różański, prezes Unii Producentów i...
- Jesteśmy bankiem i świadczymy usługi finansowe - to oczywiste. Ale wychodzimy dużo mocniej naprzeciw potrzebom wszystkich podmiotów funkcjonujących w łańcuchu dostaw branży spożywczej. Dzięki przynależności do globalnej Grupy Santander i dostępowi do ekspertów oraz firm z całego świata, ułatwiamy polskim przedsiębiorstwom to, co najtrudniejsze w handlu zagranicznym - znalezienie kontrahentów. To nasz wyróżnik na rynku bankowym - mówi Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK, odpowiedzialna za organizację misji gospodarczych w ramach PRE.

Podczas pierwszego tegorocznego wydarzenia PRE dla branży spożywczej do Poznania zawitali hiszpańscy przedsiębiorcy z branży owoców i warzyw poszukujący na terenie Polski dostawców, głównie pomidorów, jabłek oraz grzybów.

Po stronie hiszpańskiej w spotkaniu wzięło udział pięć firm ze stowarzyszenia Asomafrut, do którego należą hurtowe przedsiębiorstwa owocowo-warzywne z Madrytu.

produkty rolno-spożywcze, eksport produktów rolno-spożywczych, eksport żywności, ryszard zarudzki, produkty mleczme

Eksport produktów rolno-spożywczych rośnie z każdym rokiem

W 2017 roku wartość eksportu produktów rolno-spożywczych wzrosła o 12 proc. do 27,3 mld euro. Ich udział w łącznej polskiej sprzedaży zagranicznej - podobnie jak w 2016 roku - wyniósł 13 proc. Podczas VI Kongresu Eksporterów...
Pierwszego dnia misji odbyły się spotkania B2B w Centrum Bankowości Korporacyjnej w Poznaniu. W kolejnych dwóch dniach hiszpańskie firmy wyruszyły na roadshow po siedzibach polskich producentów w rejonie Poznania.

W opinii Waldemara Górnego, dyrektora handlowego z firmy East Mushrooms, zrzeszającej producentów pieczarek, marcowe spotkanie z hiszpańskimi firmami w Poznaniu było bardzo efektywne, a potencjalni odbiorcy bardzo dobrze dobrani.

- Czekam z niecierpliwością na kolejne misje, szczególnie na tę do Chin - mówi Waldemar Górny.

- Bardzo podoba mi się inicjatywa banku, który stara się w ten sposób wspomagać swoich wieloletnich klientów. Spotkanie oceniam jak najbardziej na plus - powiedział z kolei współwłaściciel firmy Sadpol, Michał Radecki.

Łukasz Ługowski, właściciel spółki Jantex zwraca natomiast uwagę, że kojarzenie firm odległych często o setki czy tysiące kilometrów przez bank wydaje się być działaniem bardzo pro klientowskim. - Najbezpieczniejszym sposobem na przedostanie się z jednego brzegu rzeki na drugi jest przejście po moście łączącym dwa brzegi. Takim pomostem dla firm może być bank - stwierdzi Łukasz Ługowski.

Afera na Słowacji. Jako słowackie warzywa sprzedawano... polskie

Inspektorzy ministerstwa rolnictwa Słowacji skontrolowali wielkoformatowe magazyny z warzywami i stwierdzili, że ich właściciele fałszowali informacje o kraju pochodzenia – poinformowało w piątek ministerstwo rolnictwa (MPRV). Właścicielom...
Nawiązywanie bezpośrednich relacji i spotkania to szansa na wykreowanie nowego biznesu, zarówno dla hiszpańskich importerów, jak i polskich eksporterów, podkreślają przedstawiciele Banku Zachodniego WBK. - Miałem okazję spotkać się z pięcioma potencjalnymi klientami, gdzie czterech wyrażało zainteresowanie naszymi jabłkami - potwierdza Michał Radecki z Sadpol. Po konstruktywnych rozmowach z trzema kontrahentami jest również East Mushrooms; z dwoma z nich firma jest już umówiona na kolejne spotkania.

***

Od początku istnienia Programu Rozwoju Eksportu Banku Zachodniego WBK w misjach biznesowych zorganizowanych przez Bank Zachodni WBK wzięło udział ok. 230 przedsiębiorstw. - Nasze działania wiążemy również z partnerstwem z kluczowymi polskimi i zagranicznymi organizacjami, które wspierają krajowy eksport oraz inwestycje zagraniczne m.in. z Polską Agencją Inwestycji i Handlu czy meksykańską Agencją ds. Specjalnych Stref Ekonomicznych - zaznacza Olga Pietkiewicz.

Lista tegorocznych wydarzeń PRE nie została jeszcze zamknięta i w ciągu roku mogą się pojawić nowe propozycje spotkań, zarówno dla agroprzedsiębiorców, jak i przedstawicieli innych sektorów.

Poleć
Udostępnij